Honda NTV700 Duaville
Honda NT700V Deauville: vzhůru na výlet
Honda Deauville je cestovní motocykl, který nemá ve své třídě moc konkurentů, a přesto nabízí pohodlí, velké plexisklo, příjemný chod motoru a integrované kufry. NT700V vhodným společníkem pro denní dojíždění či víkendové cestování ve dvou.
Cestovní motocykly značky Honda
Japonský výrobce motocyklů, společnost Honda, má ve své nabídce cestovní motocykly už hezkou řadu let. Nekorunovaným králem cesťáků je Honda GL1800A Goldwing s plochým šestiválcem o výkonu 87 kW v 5 500 ot/min. Točivý moment je 167 Nm při 4 000 ot/min. Mezi klady Goldwingu jistě patří renomé a image stroje, nevýhodou je hmotnost 369 kg bez náplní a pořizovací cena téměř 700 tis. korun.
V prémiové třídě cestovních motocyklů má Honda také svého zástupce s pevnou pozicí na trhu: ST1300 Pan-European. Vidlicový čtyřválec s výkonem 93 kW (126 k) a točivým momentem 125 Nm si hravě poradí s dlouhými výlety ve dvou a trojicí plně naložených kufrů. Nevýhodou je silná konkurence.
Pan-European je ale pořád velká cestovní motorka s pořizovací cenou přes 400 tis. korun. Honda využila segmentu trhu a zájmu zákazníků a nasadila menší cestovní motocykl NT700V Deauville, který ale má všechny prvky a předpoklady pro dlouhé výlety na dvou kolech.
Cestovních motocyklů s objemem motoru pod 1 000 cm3 je jak šafránu a Deauville má velkou šanci na úspěch. Mezi vážnější konkurenty bych zmínil novinku Moto Guzzi Norge 850, která má také velké plexisklo, pružný dvouválec, kardan a nabízí vzpřímený a pohodlný posez.
Představení Hondy NT700V Deauville
Modelová řada NTV vznikla již v roce 1988 jako nástupce VT500E. Motocykl NT650V byl poháněn kapalinou chlazeným dvouválcem o objemu 650 cm3. První Deauville Honda představila v roce 1998 a filozofie tohoto stroje je stále stejná: praktický a kompaktní cestovní motocykl.
Těm, kteří znají starší verzi Deauville, je při prvních pohledech na motorku jasné, že prošla značnou omlazovací kůrou. Faceliftovaná kapotáž s integrovanými blinkry a poměrně velkým větrným štítkem je dominantním prvkem stroje, Deauville nyní v liniích vypadá jako menší bráška mohutného cesťáku STX 1300 Pan European.
Boční kapotáž byla rovněž obdařena ostřejšími křivkami, ovšem zůstal typický „deauvillovský“ integrovaný padák. Zadní podsedlová část stroje získala díky integrovaným kufrům opticky na kilech a dle mého názoru mírně pokulhává za jinak povedeným designem stroje. Za zmínku jistě stojí i povedený, výrazně tvarovaný, zadní, sdružený světlomet s integrovanými směrovými ukazateli.
Motorku pohání vidlicový osmiventilový dvouválec o objemu 680 cm3, který má výkon 48,5 kW (66 k) v 8 000 ot/min. a maximální kroutící moment je 66 Nm v 6 500 ot/min. Výkon se na silnici přenáší pomocí 5stupňové převodovky, kardanu a zadního 17palcového kola s pneumatikou 150/70; vpředu je 120/70 R17. Rozvor kol je 1 476 milimetrů, výška sedadla činí 806 mm. Suchá hmotnost Deauville je 236 kg a motocykl může jet až 225 km/h.
Jízdní dojmy s Hondou NT700V Deauville
Poměrně vysoko umístěná řídítka, velmi příjemně tvarované sedlo a nízko umístěné stupačky řidiče předem připravují na cestovní vzpřímenou polohu. Hodně rozporuplné emoce ve mně nechala palubní deska. Na jednu stranu je rozmístění jednotlivých ukazatelů opravdu výborné a perfektně přehledné, na druhou stranu zpracování a celková kompozice mi připomíná interiéry vozů z dob dávno minulých.
Po nastartovaní se z dlouhé trojúhelníkové koncovky začne linout hlubší dvouválcový zvuk, který se s vyššími otáčkami uhladí a pokud nevezmu tvrdě za plynovou rukojeť, motocykl si jen tiše přede. Dávám levou nohou za jedna a vzhůru na výlet! Motor táhne dobře od nejnižších otáček, ale ne zas tak silně, jak jsem prvně čekal. Nevadí, sedím přece na velkém cesťáku, takže žádná surovost, jen pěkně čistý tah bez zakolísání až někam za hranici 8 tis. otáček
Síla motoru stačí k tomu, že jsem i se svou více než metrákovou postavou ve vyšší rychlosti hravě předjel překážející auto, takže žádné zbytečné obavy či předsudky prosím. A když jsem si podřadil a povzbudil stádečko 66 koníků, dalo se během delších tras vystřihnout i pár sportovněji projetých pasáží.
Nejvíce rozpačitý jsem byl asi z jízdy po dálnici, či rovince, když zafoukalo. Deauville mně přišel náchylný na boční vítr, protože jsem cítil jistý neklid, který rozhodně nebyl vyvolaný nerovností na silnici. Nešlo o nic výrazného, ale pokud jste se na to zaměřili, bylo to znát. Také proudění větru od předního štítku nebylo v rychlostech nad 120 km/h příjemné. Obtékající vzduch vytvářel turbulence na úrovni helmy, takže mi při cestovní rychlosti 130–140 km/h na dálnici poskakovala hlava.
O to větší překvapením pro mně byla jízda v utažených zatáčkách. Stroj se krásně skládá do náklonu a drží v nich neuvěřitelným způsobem. Ani broušení nízko položených stupaček čí silniční nerovnost vás nijak nerozhodí, takže si jen užíváte. Velký podíl na tom má výborný podvozek s možností nastavení předpětí pružiny zadní centrální jednotky. Výborným dojmem působí také brzdy vybavené kombinovaným brzdovým systémem CBS.
Spolujezdec, příslušenství a spotřeba
Kdo opravdu bude milovat tuto motorku do nejmenšího detailu je spolujezdec. Výborné sedlo, dostatek prostoru, pohodlná jízdní poloha je jen výčet základních věcí. Příjemným překvapením jsou dlouhá madla po stranách stroje, které se dobře drží, můžete si téměř libovolně posouvat ruku, takže ani po delší jízdě nebudou vaše ruce bolet. Díky kultivovanému chodu motoru nebudete překvapeni nepříjemně prudkou akcelerací, či škubáním při řazení.
Kdo by to s cestováním myslel opravdu vážně, Deauville má manuálně nastavitelný větrný štítek do dvou výškových poloh, přičemž vyšší poloha nabízí změnu výšky o 170mm a také změnu úhlu sklopení. V nabídce příslušenství se dá dokoupit např. originální velký kufr o objemu 45 l, tankvak o objemu 13 l, vyhřívané rukojeti, mlhovkové přední i zadní světlo, 12V zásuvku nebo audio-sadu s dvojicí reproduktorů a možností připojení MP3 nebo CD přehrávače.
Během celého testu mě příjemně překvapila nízká spotřeba paliva. Při rovnoměrné jízdě po dálnici D1 z Prahy do Brna si Deauville vzal pouze 4,9 l naturalu 95 na 100 km, při cestě zpět dokonce jen 4,8 l/100 km. Při kratších vyjížďkách a proplétání se městským provozem spotřeba vzrostla na 5,5 l/100 km, což není zas tak dramatické. Během celého testu (cca 950 km) byla průměrná spotřeba 5,25 l/100 km a když uvážíme, že Deauville má nádrž o objemu 19,7 l, dá se počítat s reálným dojezdem okolo 370 km.
Závěr, plusy a mínusy
Nová Honda NT700V Deauville nabízí vyváženou směs ovladatelnosti, výkonu a jízdního komfortu. Motocykl má všechny přednosti cestovních strojů: pružný dvouválec do V o objemu 680 cm3 s výkonem 48,5 kW (66k), kardan, velké praktické plexisklo a dvojici integrovaných kufrů. Sportovně založené střelce by mohl nudit, ale pro ně tento stroj opravdu nebyl tvořen. Deauville je naopak vhodným společníkem pro denní ježdění či víkendové cestování ve dvou.
Plusy a mínusy pro Hondu NT700V Deauville
+ nemá ve své třídě téměř konkurenta
+ pohodlí při delším výletu
+ kardan
+ nízká spotřeba
+ pořizovací cena
- náchylnost na boční vítr
- nepříjemné turbulence při vyšších rychlostech
Technické informace
Technické údaje | Honda NTV700 Duaville |
Celkové rozměry | 2 218×810×1 320 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 476 mm / 806 mm |
Motor, objem | 2válec do V, 680 cm3 |
Počet ventilů / chlazení | 8 / kapalina |
Výkon | 48,5 kW (66 k) / 8 000 ot. |
Točivý moment | 66 Nm / 6 500 ot. |
Převod / převodovka | kardan / 5stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 150/70 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2× kotouč 296 mm, 3píst. třmeny, CBS |
Brzdy vzadu | 1× kotouč 276 mm, 2píst. třmen |
Přední vidlice | teleskop. vidlice, průměr 41 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž | 19,7 l |
Průměr. spotřeba v testu | 5,25 l |
Suchá hmotnost | 236 kg |
Cena | 229 900 Kč |