BMW HP2 Sport (2008)
24. 1. 2008
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 178 kg | ||
Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih): | 105 mm | ||
Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih): | 120 mm | ||
Výška sedla: | 830 mm | ||
Rozvor: | 1487 mm | ||
Typ rámu: | trubkový | ||
Materiál rámu: | ocel | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | s protilehlými válci (tzv. boxer) | ||
Takt motoru: | dvoudobý | ||
Chlazení: | vzduchem | ||
Sekundární převod: | kloubový hřídel | ||
Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | vstřikování | ||
Emise: | Euro 3 | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 999.9 ccm | ||
Vrtání: | 99.9 mm | ||
Zdvih: | 73.0 mm | ||
Kompresní poměr: | 9.9:1 | ||
Počet válců: | 2 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Točivý moment: | 99.9 Nm při 6000 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 94.0 kW / 99.9 koní při 8750 otáčkách | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 9.9 litrů | ||
Rezerva: | 4.0 litrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | dvojité kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 320 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 265 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 120/70 - 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 190/55 - 17 | ||
Akumulátor: | 12 V / 12 Ah |
Na odlehčeném rámu z ocelových trubek je "klasický baworácký" podvozek: vpředu Telelever a vzadu je jednoramenná kyvná vidlice s kardanem a odpružením Paralever. O brzdový systém se postarala světoznámá firma Brembo, na přední ose jsou dva kotouče a radiální čtyřpístkové třmeny, vzadu je jeden menší kotouč. Velkou změnou je inovovaný motor, v jehož hlavách se objevila druhá vačková hřídel, každý pár ventilů teď má své vlastní ovládání a ventily navíc mají větší rozměry, nové jsou i písty. Převodovka je vybavena řazením powershift, které dovoluje řazení všech šesti převodových stupňů pod plynem, ale i jednoduché obrácení kulisy řazení pro závodní okruh. Zajímavá je i přístrojová deska, která sestává z jediného velkého displeje s počítačem našlapaným mnoha informacemi a údaji .