Ducati Desmosedici RR
Motor
I přes drtivý výkon motoru V4 je příjemnější, než by jste si pomysleli. Motor jde vytáčet až na hranici 13,800 ot/min a po překročení 10 000 ot/min dostanete od motoru pořádný kopanec. Právě za touto hranicí ze sebe motor dostává to nejlepší, co se týká výkonu, ale i zvuku. Na rozdíl od některých jiných čtyřválcových motocyklů, které jsou rychlé jenom zvukem motoru, tato Ducati je rychlá i ve skutečnosti. A to dokonce ďábelsky rychlá.
Jízda a ovladatelnost
I když budete motorku ždímat jako profesionální jezdec na okruhu, stejně z ní nikdy nedostanete to nejlepší. Drsné zacházení se jí vyloženě líbí a čím jedete agresivněji, tím lepší jsou jízdní vlastnosti. Ale pozor na rozbité okresky. Sem se tento motocykl vůbec nehodí a mohli by jste ho tu vážně poškodit. Její hlavní domov je hladký asfalt na jakémkoliv okruhu nebo silnici. Ale musí být opravdu kvalitní. Řekl bych, že je to jedna z nejstabilnějších motorek, co jsem kdy řídil.
Výbava
Ducati Desmosedici RR je postavena jako závodní stroj na MotoGP, takže je přímo nabitá různými exotickými technologiemi. Motor je z části z titanu a je pokrytý slitinou z magnézia. Blatník je z karbonu a tepelný štít výfuku je z karbono-keramického kompozitu. Kola Marchesini jsou také z magnézia a na zadním je speciální 16ti palcová pneumatika Bridgestone BT-01R. Brzdy Brembo jsou stejné, jaké Ducati používá v závodech MotoGP.
Kvalita a spolehlivost
Stejně jako čistě závodní motocykly, i tato Ducati je stavěna s pečlivým důrazem na celkovou kvalitu. Jednoduše, kvalitnější motocykl asi nepořídíte. Ducati nabízí pro tento model tří letou záruku a po dobu tří let provádí servis zdarma.
Cena
Cena pro Českou Republiku byla stanovena na závratných 45 tisíc Euro (asi 1 117 000 Kč), ale vzhledem k tomu, že ji mohla Ducati prodávat i daleko dráž, je to ještě v pohodě. Dokážete si představit kolik by muselo stát auto, aby se výkonům této supersportovní motorky alespoň přiblížilo? Pravděpodobně by cena šla do desítek miliónů. Ale takové auto neexistuje a řekl bych, že ani existovat nebude. Mezi všemi motorkami, které byly vytvořeny ve 21. století, je tato bezpečně
Historie
2007: Oficiální uvedení Ducati Desmosedici RR do prodeje.
Verdikt
Nejlepší hodnocení tohoto stroje je označit ji za závodní MotoGP motorku se světly. K profesionálním závodním strojům má opravdu až nebezpečně blízko. Ještě nikdy tu nebyla tak nekompromisní silniční motorka jako Desmosedici RR.
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Typ rámu: | příhradový | ||
Materiál rámu: | chrommolybdenová ocel | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | vidlicový (válce do V) | ||
Takt motoru: | čtyřdobý | ||
Chlazení: | kapalinou | ||
Sekundární převod: | řetěz | ||
Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | vstřikování | ||
Emise: | Euro 3 | ||
Čištění škodlivin ve výfukových plynech: | řízený katalytický systém | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 989.0 ccm | ||
Vrtání: | 88.0 mm | ||
Zdvih: | 40.7 mm | ||
Počet válců: | 4 | ||
Počet ventilů: | 16 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Výkon motoru: | 147.0 kW / 200.0 koní při 13500 otáčkách | ||
Max. rychlost: | 300 km/h | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 15.5 litrů | ||
Rezerva: | 4.0 litrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | dvojité kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 320 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 240 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 17 |
