Ducati Monster 695
Motor
Ducati Monster 695 má sice větší vrt, ale na druhou stranu má taky kratší zdvih než jeho příbuzný Monster M620. Motor je chlazený vzduchem a produkuje o 10 koní víc než jeho předchůdce. Motor je sice dostatečně výkonný, ale motorka určitě není superrychlá. Je spíš taková příjemná. Velmi dobrá je taky okamžitá reakce na plyn.
Jízda a ovladatelnost
Při jízdě po městě je motorka citlivá, snadno ovladatelná a pohodlná. Pokud ale vyrazíte za město a začnete tlačit na pilu, odmění se vám velmi jistými jízdními vlastnostmi, spoustou trakce a stability ve vyšších rychlostech. Motorka je kupodivu relativně pohodlná i na delších cestách. Brzdy jsou skvělé, vůbec nevadnou a zdají se být nesmrtelné.
Výbava
Ducati Monster 695 není žádný budgetový motocykl, jak tomu bylo u jeho předchůdce. Výbava je na tento typ motocyklů standartní a líbilo se nám, jak se Ducati zaměřilo na jednotlivé detaily. Pokud si objednáte např. černou motorku, v barvě laku budou taky zrcátka, výztuhy, řídítka a stupačky.
Kvalita a spolehlivost
V poslední době se kvalita motocyklů Ducati stále zlepšuje a tento model není vyjímka. Lak je výborný, je dostatečně tmavý a lesklý. Některé oblasi kolem motoru se zdají být sice trochu nedodělané, ale stále je to jedna z nejlepších Ducati za posledních pár let. Brzdy a motor mají velkou životnost a určitě vám budou sloužit velmi dlouze.
Cena
Ta se pohybuje na průměrných 4995 liber (asi 185 tisíc kč). Tato cena přesně odpovídá nabízenému zboží co se týče jak kvality zpracování, tak i výbavy. Motocykl si celkem dobře drží cenu, což je dobrá zpráva pro ty, kteří si ho kupují nový, ale špatná pro ty, kteří se po něm dívají v bazaru. Díky své univarzálnosti se tento model těší celkem vysoké oblibě.
Historie modelu
2006: Ducati Monster 695 byla uvedena do prodeje
Verdikt
Ducati Monster 695 je modernější verze junior Monsteru. Přináší lepší výbavu, výkonnější motor, silnější brzdy a nové možnosti volby barvy šasi. Pyšní se skvělými jízdními vlastnostmi při ostré jízdě a klidným chováním v rozbitém městě.
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 168 kg | ||
Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih): | 43x130 mm | ||
Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih): | 148 mm | ||
Úhel hlavy řízení: | 66.0 stupňů | ||
Výška sedla: | 770 mm | ||
Stopa (závlek předního kola): | 96.0 mm | ||
Rozvor: | 1440 mm | ||
Typ rámu: | příhradový | ||
Materiál rámu: | ocel | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | vidlicový | ||
Takt motoru: | čtyřdobý | ||
Chlazení: | vzduchem | ||
Sekundární převod: | řetěz | ||
Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | vstřikování | ||
Emise: | Euro 3 | ||
Čištění škodlivin ve výfukových plynech: | řízený katalytický systém | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 695.0 ccm | ||
Vrtání: | 88.0 mm | ||
Zdvih: | 57.2 mm | ||
Kompresní poměr: | 10.5:1 | ||
Počet válců: | 2 | ||
Počet ventilů: | 4 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Točivý moment: | 61.0 Nm při 6750 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 57.0 kW / 73.0 koní při 8500 otáčkách | ||
Max. rychlost: | 175 km/h | ||
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 4.4 s | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 14.0 litrů | ||
Rezerva: | 3.0 litrů | ||
Spotřeba paliva: | 4.7 litrů na 100 kilometrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | dvojité kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 300 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 245 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 120/60 - 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 160/60 - 17 |
Další informace: Monster 695 je základním modelem řady naháčů od Ducati, určený méně pokročilým jezdcům. Se vzrostlým objemem oproti svému předchůdci Monsteru 620 se zvýšil i maximální výkon a nyní má šestsetdevadesátpětka úctyhodných 73 k při 8 500 ot./min. To společně s hmotností 168 kg a výškou sedla 770 mm dělá z tohoto motocyklu hbitý a lehce ovladatelný stroj.

