Kawasaki Ninja ZX-10R (2008)
23. 1. 2008
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 175 kg | ||
Výška sedla: | 825 mm | ||
Rozvor: | 1390 mm | ||
Typ rámu: | neuvedeno | ||
Materiál rámu: | hliníková slitina | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | řadový | ||
Takt motoru: | čtyřdobý | ||
Chlazení: | kapalinou | ||
Sekundární převod: | řetěz | ||
Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | neuvedeno | ||
Emise: | Euro 3 | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 998.0 ccm | ||
Vrtání: | 76.0 mm | ||
Zdvih: | 55.0 mm | ||
Kompresní poměr: | 9.9:1 | ||
Počet válců: | 4 | ||
Počet ventilů: | 16 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Točivý moment: | 99.9 Nm při 9500 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 99.9 kW / 99.9 koní při 11700 otáčkách | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 9.9 litrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | dvojité kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 310 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 220 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 120/70 - 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 190/55 - 17 |
Další informace: Nová Ninja ZX-10R je radikální stroj s až neuvěřitelným zátahem. Oproti předchozí generaci jsou ty tam buclaté tvary, jak vysekaná z kamene. Pouze ostré tvary a špičaté linie. Největší změnou bude asi přestěhování dvojice tlumičů z podsedlové části do jedné koncovky na pravé straně. Nová zpětná zrcátka mají na stojáncích velmi netradičně "nalepeny" blinkry. Změnami prošla i ergonomie a trojúhelník stupačky - sedlo - řídítka: ultimativní závodní posez donutí jezdce k většímu předklonu. Agresivní motor, dokonalé jízdní vlastnosti, masivní a tuhý rám, který si zachovává ty nejlepší jízdní vlastnosti i v extrémních podmínkách, dává pocit maximální jistoty a možnost s slehkostí projíždět zatáčkou v obrovském náklonu. Na motorce zůstávají pro Kawasaki typické ozubené brzdové kotouče, vpředu o průměru 310 mm s radiálními čtyřpístkovými třmeny, vzadu je jeden menší kotouč. Přední obrácená, plně nastavitelná vidlice s průměrem trubek 43 mm má nitridovaný povrch pro lepší skluz, vzadu je nová masivní kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Vše je sladěno s 17palcovými koly z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 120/70 ZR 17 vpředu a 190/55 ZR 17 vzadu.
Základem celé této supersportovní střely je kompletně přepracovaný, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 998 cm3. Agregát s šestnácti ventily a rozvodem DOHC má navýšen kompresní poměr na 13,0:1.