KTM 990 Superduke
Motor
Nazývat tu věc s obsahem 999cc, válci do V a rozvodem DOHC pouze motor, by byla urážka. Stačí, aby jste trochu protočili plyn a zažijete opravdu drtivou akceleraci. Než se motorku naučíte správně ovládat, určitě vám přibudou díky obrovskému výkonu nějaké ty vrásky na čele. Ekonomika provozu je k smíchu, motorka je celkem žravá a po 200 km vám dojde benzin. Ale na šetrnost se tady nehraje, hlavní je, aby jste si užili za řídítkama každý ujetý kilometr. A dám ruku do ohně, že si ho užijete.
Jízda a ovladatelnost
Motorka je ohromě citlivá. Tlumiče WP jsou absolutně přesné a díky nim máte přes řídítka takřka dokonalou odezvu na to, co se právě děje pod předním kolem. Čtyřpístové třmeny Brembo jsou silné a prostě k neutahání. Ani po intenzivním brzdění nezaznamenáte nějakou ztrátu účinku. Zapomeňte na místo a stupačky pro spolujezdce. Tento stroj je jenom a pouze pro řádění o samotě.
Výbava
Katalog KTM je celkem narvaný různou příplatkovou výbavou. Například tu najdete závodní výfuk, speciální tašku na jedno zavazadlo nebo konstrukci z karbonových vláken.
Kvalita a spolehlivost
KTM si vysloužilo pověst firmy, která staví nadmíru spolehlivé endura a různé off-road mašiny. A u tohoto modelu tomu není jinak. Je velmi dobře a kvalitně postavený a spolehlivost je jeho druhé jméno. Vlastně třetí, to druhé je rychlost.
Cena
Když ho kupujete jako nový, je drahý. Pokud ho najdete někde v bazaru, bude levný. Jestli uvažujete o druhé možnosti, tak si nechte motocykl pečlivě prohlédnout, protože je dost možné, že bude po nějakém karambolu. Stačí malá havárie a citlivé řízení spolu se skvělými tlumiči jsou v tahu.
Historie
Tento model byl představen v roce 2005.
Verdikt
Cena je sice trochu vysoká, ale tak energickou a závratně rychlou motorku jen tak nenajdete. Hodí se sice spíše pro jezdce, kteří mají už něco za sebou, ale pokud budete jako začátečník dostatečně trpělivý a hlavně opatrný, taky si na ni zvyknete a doženete ji k těm nejlepším výkonům. Když budete chtít, budete v provozu absolutně nejrychlejší. Je to prostě ďáblův stroj.
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 184 kg | ||
Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih): | 135 mm | ||
Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih): | 160 mm | ||
Úhel hlavy řízení: | 66.5 stupňů | ||
Výška sedla: | 855 mm | ||
Stopa (závlek předního kola): | 94.0 mm | ||
Rozvor: | 1438 mm | ||
Typ rámu: | trubkový | ||
Materiál rámu: | chrommolybdenová ocel | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | vidlicový (válce do V) | ||
Takt motoru: | čtyřdobý | ||
Chlazení: | kapalinou | ||
Sekundární převod: | řetěz | ||
Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | vstřikování | ||
Emise: | Euro 3 | ||
Čištění škodlivin ve výfukových plynech: | řízený katalytický systém | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 999.0 ccm | ||
Vrtání: | 101.0 mm | ||
Zdvih: | 62.4 mm | ||
Kompresní poměr: | 11.5:1 | ||
Počet válců: | 2 | ||
Počet ventilů: | 8 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Točivý moment: | 100.0 Nm při 7000 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 88.0 kW / 120.0 koní při 9000 otáčkách | ||
Max. rychlost: | 220 km/h | ||
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 3.4 s | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 15.0 litrů | ||
Spotřeba paliva: | 5.8 litrů na 100 kilometrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | dvojité kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 320 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 240 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 120/70 ZR 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
