Moto Guzzi Breva 750
Motor
Příčný, vzduchem chlazený motor nabízí dobrou porci výkonu, je ale dost kultivovaný i pro popojíždění po městě. Nečekejte žádný brutální kopanec, který vás překvapí. Je celkem krotký, má přímý vstřik benzínu a velmi jemný plyn. Bez problémů můžete udržovat cestovní rychlost kolem 140 km/h. Taky má příjemný, brumlavý zvuk.
Jízda a ovladatelnost
Jemná a jednoduchá. To je hlavní znak pro celou motorku. Odpružení je skutečně velmi uklidňující a relaxační. Perfektně se hodí pro příjemnou projížďku jen tak po okolí. Naopak hrubé zacházení jí nedělá zrovna 2x dobře. Celková ovladatelnost je nezáludná, překvapilo mě jenom až moc pomalá reakce na změnu směru. Řazení je přesné a celkem rychlé.
Výbava
Nejstylovější věc na tomto motocyklu je hranará palivová nádrž. Sedlo je umístěno relativně nízko a je velmi pohodlné. Máte k dispozici také nějaké to místo pro spolujezdce i s držadlem. Kaplička pro přístroje je hodně rozměrná a jejich zpracování je, stejně jako čitelnost a funkčnost, skvělé. Při zastavení vám budou pomáhat výkonné brzdy.
Kvalita a spolehlivost
Brzdy Brembo a vidlice Marzocchi jsou už samy o sobě velmi kvalitní produkty a celková kvalita motocyklu za nimi vůbec v ničem nezaostává.O motocyklech Moto Guzzi se říká, že buď jsou katastrofálně nespolehlivé, nebo fungují navždy. Ale je to jenom pověra, faktem je, že Breva 750ie je velmi spolehlivá a při správné údržbě se vám odmění spolehlivým provozem.
Cena
Breva není zrovna nejlevnější model, ale přináší s sebou určitý kus exluzivity, což je něco, co dokáží zákazníci ocenit a zaplatit za to. Cena je zhruba stejná jako u Hondy CB600F Hornet, ale daleko vyšší než u Suzuki SV650 nebo Yamahy FZ6. A tyto modely jsou navíc podstatně výkonnější.
Historie
Motocykl se začal prodávat v roce 2003 a až do dneška je stále beze změn.
Verdikt
Řídit Brevu je skutečná hračka, proto ji můžou používat jak zkušení řidiči, tak i začátečníci, kteří s motocykly začínají. Všechno je jemné, jednoduché a nikdy se vám nestane, že by jste po jízdě měli nervozitou zpocené ruce. Ti zkušenější ji možná shledají až příliš nudnou, mě ale dokonale vyhovovala.
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 182 kg | ||
Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih): | 40 x 130 mm | ||
Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih): | 95 mm | ||
Úhel hlavy řízení: | 62.5 stupňů | ||
Výška sedla: | 790 mm | ||
Stopa (závlek předního kola): | 108.0 mm | ||
Rozvor: | 1449 mm | ||
Typ rámu: | dvojitý kolébkový | ||
Materiál rámu: | ocel | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | vidlicový (válce do V) | ||
Takt motoru: | čtyřdobý | ||
Chlazení: | vzduchem | ||
Sekundární převod: | kloubový hřídel | ||
Rozvod: | OHV (ventily v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | vstřikování | ||
Emise: | neuvedeno | ||
Čištění škodlivin ve výfukových plynech: | řízený katalytický systém | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 744.0 ccm | ||
Vrtání: | 80.0 mm | ||
Zdvih: | 74.0 mm | ||
Kompresní poměr: | 9.6:1 | ||
Počet válců: | 2 | ||
Počet ventilů: | 4 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 5 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Točivý moment: | 54.7 Nm při 3600 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 35.0 kW / 48.0 koní při 6800 otáčkách | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 18.0 litrů | ||
Rezerva: | 5.0 litrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 320 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 260 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 110/70 - 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 130/80 - 17 | ||
Akumulátor: | 12 V / 14 Ah | ||
Ostatní: | ABS na objednávku |

