Suzuki GSX 1300 B-King (r.2008)
Suzuki B-King
Motor
Motor Suzuki B-King je z nového modelu Suzuki Hayabusa. Nabízí 164 koní a kroutící moment, který vás nadzvedne v sedle. Na ¼ míle s pevným startem se dostane za stejnou dobu, jakou k tomu potřebuje kterákoliv spotrovní 1000cc, jestli ne ještě dříve. Jenom je škoda, že je motorka omezena jenom na 240 km/h, protože po motorové stránce má určitě navíc.
Jízda a ovládání.
Řídítka se drží lépe, než by jejich velikost napovídala. Přední brzdy jsou excelentní, nevadnou a dají se dobře dávkovat, zadní brzda je trochu slabší. Na silnici je motorka dostatečně rychlá a má příjemný podvozek, který obstojně žehlí nerovnosti. Ale zase na druhou stranu nabízí dobrou oporu v zatáčkách.
Výbava.
Stejně jako na každé nové Suzuki, i tady se nachází tlačítko pro nastavení výkonu. Pokud zvolíte A, máte plný výkon. A při volbě B je výkon omezen. Osobně si myslím, že je to trochu bezvýznamná věc, ale to ať si rozhodne každý sám. B-King má taky plně nastavitelné přední a zadní tlumiče, takže si je můžete naladit podle své potřeby.
Kvalita a spolehlivost.
Stará Suzuki Hayabusa byla stejně spolehlivá jako východ slunce nebo příliv. Prostě fungovala neustále. Takže o spolehlivosti B-King nejsou nejaké velké pochyby a dohady. Jenom čas ale ukáže, jestli dokáže přežít i několik opravdu krutých zim.
Cena.
Za asi 360 000 kč dostanete stroj, který své ceně skutečně odpovídá. Je opravdu rychlá a má dostatek kroutícího momentu, aby jste při plném otočení plynu posekali všechnu trávu u cesty. A pokud se rozhodnete, že se jí po pár letech zbavíte, tak můžete být úplně klidní. Velice dobře si drží cenu. Na druhou stranu, provozní náklady jsou celkem vysoké. Hlavně neočekávejte, že vám např. pneumatiky vydrží delší dobu.
Historie.
V prodeji je od roku 2007
Verdikt.
Co se týče vzhledu, buď ji budete milovat nebo nenávidět. Co se týče rychlosti, s motorem od Hayabusy je opravdu rychlá a nejdnou budete litovat omezení na 240 km/h. B-King je příjemná cestovní motorka, má dostatečné množství kroutícího momentu a i navzdory velikosti se velmi snadno ovládá. Jediná slabina je trochu horší zadní brzda, přední fungují skvěle.
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 236 kg | ||
Výška sedla: | 805 mm | ||
Rozvor: | 1525 mm | ||
Typ rámu: | dvojitý páteřový | ||
Materiál rámu: | hliníková slitina | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | řadový | ||
Takt motoru: | čtyřdobý | ||
Chlazení: | kapalinou | ||
Sekundární převod: | řetěz | ||
Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | vstřikování | ||
Emise: | Euro 3 | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 999.9 ccm | ||
Vrtání: | 81.0 mm | ||
Zdvih: | 65.0 mm | ||
Kompresní poměr: | 9.9:1 | ||
Počet válců: | 4 | ||
Počet ventilů: | 16 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Točivý moment: | 99.9 Nm při 7200 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 99.9 kW / 99.9 koní při 9500 otáčkách | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 9.9 litrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | dvojité kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 310 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 260 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 120/70 - 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 200/50 - 17 |
Další informace: Nová Suzuki B-King má motor z nového modelu Suzuki Hayabusa o objemu 1340 ccm i se všemi funkcemi jako prokluzová spojka a volič režimu motoru, v případě B-Kinga jen se dvěma režimy. Samozřejmostí u takového stroje je plně nastavitelné sportovní odpružení i radiální brzdy. Je to je čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 1340 cm3. Řídítka se drží lépe, než by jejich velikost napovídala. Přední brzdy jsou excelentní, nevadnou a dají se dobře dávkovat, zadní brzda je trochu slabší. Na silnici je motorka dostatečně rychlá a má příjemný podvozek, který obstojně žehlí nerovnosti. Ale zase na druhou stranu nabízí dobrou oporu v zatáčkách. Stejně jako na každé nové Suzuki, i tady se nachází tlačítko pro nastavení výkonu. Pokud zvolíte A, máte plný výkon. A při volbě B je výkon omezen. B-King má taky plně nastavitelné přední a zadní tlumiče, takže si je můžete naladit podle své potřeby.

