Suzuki TL1000R
Motor
Suzuki TL1000R má opravdu úžasný motor. Má výkon 135 koní a potěší pružností v nízkých a výrazným zátahem ve vysokých otáčkách. Začíná pořádně zatahovat už od šesti tísíc a před červeným polem otáčkoměru je v nejlepším. Má přímý vstřik paliva a je chlazený kapalinou.
Jízda a ovladatelnost
Suzuki TL1000R obsahuje rám založený na rámu z modelu GSX-R750, má ale kratší rozvor kol (1405 mm). Motor je do šasi vyloženě narvaný a není tu místo už vůbec na nic. Stabilita motorky je na dobré úrovni, ale kvalita jízdy trochu trpí tvrdým podvozkem. Sedlo taky nepaří k nejpohodlnějším takže se dlouhé vzdálenosti moc nehodí.
Výbava
Tady motorka patří spíše k průměru. Za své peníze dostanete adekvátní výbavu, ale nečekejte nic víc. Moc se nám nelíbily stupátka, protože jsou příliš vysoko a špatně se na ně dostává.
Kvalita a spolehlivost
Nejsilnějším článkem motocyklu je určitě motor. Ten je skoro nezničitelný a vydrží pořádnou porci kilometrů. Celkové zpracování je na Suzuki výborné a určitě nadrůměrné. Pokud se ale o motorku nebudete v zimě dobře starat, může se stát, že vám ji napadne koroze. Elektronika je v naprostém pořádku a bezproblémová.
Cena
V této kategorii motorka skutečně exceluje. Není příliš drahá a provozní náklady jsou taky na přijatelné úrovni. Je levnější než drtivá většina přímé konkurence, ale minimálně stejně dobrá.
Verdikt
Díky skvělému motoru a příznivé ceně se jedná o velmi prodávaný motocykl. Bohužel trochu strácí na jízdních vlastnostech a slabší výbavě. Hodí se spíše pro pokročilejší řidiče, hlavně kvůli těžko předvídatelnému chování na silnici.
Historie modelu
- 1998 Suzuki TL1000R byla uvedena na trh
- 2000 Nové druhy barev
- 2003 Nová nadstandartní výbava
- 2004 Doprodej posledních modelů a ukončení výroby
Základní technické informace
Nejvyšší rychlost | 265 km/h |
Akcelerace na 1/4 míle | 11.2 s |
Výkon | 135 koní |
Kroutící moment | 108 Nm |
Hmotnost | 197 kg |
Výška sedla | 815 mm |
Kapacita nádrže | 17 l |
Dojezd na plnou nádrž | 210 km |
Zdvihový objem motoru | 996cc |
Převodovka | 6ti stupňová |
Rám | Dvojitý, slitinový, paprskovitý |
Nastavitelnost předních tlumičů | Přetížení, odskok, komprese |
Nastavitelnost zadních tlumičů | Přetížení, odskok, komprese |
Přední brzdy | Dvojité 320mm kotouče |
Zadní brzda | 220mm kotouč |
Přední pneumatika | 120/70 x 17 |
Zadní pneumatika | 190/50 x 17 |