Triumph Daytona 650
Motor
Tříválcový motor v Triumph Daytoně je skutečně mistrovské dílo. Kompresní poměr je 12.6:1 a dává výkon zábavných 123 koní. Nejzajímavější věc je široký rozsah zátahu a a skvělý palivový systém. Motor má krásný hrdelný zvuk a čím víc se blížíte k červenému poli otáčkoměru, tím je drsnější a agresivnější.
Jízda
Štíhlé tělo motocyklu vám poskytne znametitou aerodymaniku a dobrou jízdní stabilitu. Vidlice USD a pevné tlumiče vám zaručí, že su můžete pohybovat dostatečně rychle a bezpečně. Celková ovladatelnost je velmi jednoduchá a můžete motorku v pohodě obsluhovat, i když jste začátečník.
Výbava
K základní verzi si můžete přikoupit speciální závodní výfuk přímo od výrobce nebo upravenou mapu vstřiku paliva. S těmito úpravami se budete cítit jako skutečný král mezi sportbiky. Motorka je vybavena také sedlem ještě pro jednoho spolujezdce, ale jízda na něm je trochu riskantní.
Kvalita a spolehlivost
Kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni a zlato-šedá barevná kombinace působí nezvyklým, ale celkem příjemným dojmem. K dispozici je ještě červeno-černá kombinace, ta se nám ale tak moc nelíbila. Spolehlivost je, tradičně, na velmi vysoké úrovni a pokud se budete o motocykl dobře starat, odmění se vám bezproblémovým provozem a dlouhou životností.
Cena
Základní cena se pohybuje někde kolem 280 000 Kč a když se podíváte na všechnu tu výbavu, co dostanete, stává se t této 600 jeden z nejlepších strojů, co si můžete koupit.
Historie
První model Triumph Daytona 675 byl vypuštěn do prodeje v roce 2006.
Verdikt
Skvělá alternativa k japonským čtyřválcovým 600cc sportbikům. Se skvělým motorem, úžasnou zvukovou kulisou a jistým podvozkem se stanete vítězi jak na běžné cestě, tak na okruhu.
| ⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
|---|---|---|---|
| Hmotnost: | 165 kg | ||
| Úhel hlavy řízení: | 65.4 stupňů | ||
| Výška sedla: | 815 mm | ||
| Stopa (závlek předního kola): | 89.0 mm | ||
| Rozvor: | 1390 mm | ||
| Typ rámu: | dvojitý páteřový | ||
| Materiál rámu: | hliníková slitina | ||
| ⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
| Druh motoru: | řadový | ||
| Takt motoru: | čtyřdobý | ||
| Chlazení: | kapalinou | ||
| Sekundární převod: | řetěz | ||
| Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
| Příprava směsi: | vstřikování | ||
| Emise: | neuvedeno | ||
| Startér: | elektrický spouštěč | ||
| Zdvihový objem: | 646.0 ccm | ||
| Vrtání: | 68.0 mm | ||
| Zdvih: | 44.5 mm | ||
| Kompresní poměr: | 12.9:1 | ||
| Počet válců: | 4 | ||
| Počet ventilů: | 16 | ||
| Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
| ⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
| Točivý moment: | 68.0 Nm při 11500 otáčkách | ||
| Výkon motoru: | 81.6 kW / 112.0 koní při 12500 otáčkách | ||
| Max. rychlost: | 249 km/h | ||
| ⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
| Druh paliva: | Natural 95 | ||
| Objem nádrže: | 18.0 litrů | ||
| ⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
| Brzdy přední: | kotoučové | ||
| Brzdy zadní: | kotoučové | ||
| Průměr kotoučů u předních brzd: | 308 mm | ||
| Průměr kotoučů u zadních brzd: | 220 mm | ||
| Sériový rozměr pneu vpředu: | 120/70 - 17 | ||
| Sériový rozměr pneu vzadu: | 180/55 - 17 | ||


