Triumph Daytona 650
Motor
Tříválcový motor v Triumph Daytoně je skutečně mistrovské dílo. Kompresní poměr je 12.6:1 a dává výkon zábavných 123 koní. Nejzajímavější věc je široký rozsah zátahu a a skvělý palivový systém. Motor má krásný hrdelný zvuk a čím víc se blížíte k červenému poli otáčkoměru, tím je drsnější a agresivnější.
Jízda
Štíhlé tělo motocyklu vám poskytne znametitou aerodymaniku a dobrou jízdní stabilitu. Vidlice USD a pevné tlumiče vám zaručí, že su můžete pohybovat dostatečně rychle a bezpečně. Celková ovladatelnost je velmi jednoduchá a můžete motorku v pohodě obsluhovat, i když jste začátečník.
Výbava
K základní verzi si můžete přikoupit speciální závodní výfuk přímo od výrobce nebo upravenou mapu vstřiku paliva. S těmito úpravami se budete cítit jako skutečný král mezi sportbiky. Motorka je vybavena také sedlem ještě pro jednoho spolujezdce, ale jízda na něm je trochu riskantní.
Kvalita a spolehlivost
Kvalita zpracování je na velmi dobré úrovni a zlato-šedá barevná kombinace působí nezvyklým, ale celkem příjemným dojmem. K dispozici je ještě červeno-černá kombinace, ta se nám ale tak moc nelíbila. Spolehlivost je, tradičně, na velmi vysoké úrovni a pokud se budete o motocykl dobře starat, odmění se vám bezproblémovým provozem a dlouhou životností.
Cena
Základní cena se pohybuje někde kolem 280 000 Kč a když se podíváte na všechnu tu výbavu, co dostanete, stává se t této 600 jeden z nejlepších strojů, co si můžete koupit.
Historie
První model Triumph Daytona 675 byl vypuštěn do prodeje v roce 2006.
Verdikt
Skvělá alternativa k japonským čtyřválcovým 600cc sportbikům. Se skvělým motorem, úžasnou zvukovou kulisou a jistým podvozkem se stanete vítězi jak na běžné cestě, tak na okruhu.
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 165 kg | ||
Úhel hlavy řízení: | 65.4 stupňů | ||
Výška sedla: | 815 mm | ||
Stopa (závlek předního kola): | 89.0 mm | ||
Rozvor: | 1390 mm | ||
Typ rámu: | dvojitý páteřový | ||
Materiál rámu: | hliníková slitina | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | řadový | ||
Takt motoru: | čtyřdobý | ||
Chlazení: | kapalinou | ||
Sekundární převod: | řetěz | ||
Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | vstřikování | ||
Emise: | neuvedeno | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 646.0 ccm | ||
Vrtání: | 68.0 mm | ||
Zdvih: | 44.5 mm | ||
Kompresní poměr: | 12.9:1 | ||
Počet válců: | 4 | ||
Počet ventilů: | 16 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Točivý moment: | 68.0 Nm při 11500 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 81.6 kW / 112.0 koní při 12500 otáčkách | ||
Max. rychlost: | 249 km/h | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 18.0 litrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 308 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 220 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 120/70 - 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 180/55 - 17 |

