Yamaha YZF-R1 (r.2006)
23. 1. 2008
⇓ Rám, podvozek a další fyzické parametry motocyklu | |||
---|---|---|---|
Hmotnost: | 173 kg | ||
Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih): | 120 mm | ||
Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih): | 130 mm | ||
Úhel hlavy řízení: | 66.0 stupňů | ||
Výška sedla: | 835 mm | ||
Stopa (závlek předního kola): | 97.0 mm | ||
Rozvor: | 1415 mm | ||
Typ rámu: | dvojitý páteřový | ||
Materiál rámu: | hliníková slitina | ||
⇓ Motor, pohonná soustava motocyklu | |||
Druh motoru: | řadový | ||
Takt motoru: | čtyřdobý | ||
Chlazení: | kapalinou | ||
Sekundární převod: | řetěz | ||
Rozvod: | 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce) | ||
Příprava směsi: | vstřikování | ||
Emise: | Euro 3 | ||
Čištění škodlivin ve výfukových plynech: | neřízený katalytický systém, systém dodatečného spalování | ||
Startér: | elektrický spouštěč | ||
Zdvihový objem: | 998.0 ccm | ||
Vrtání: | 77.0 mm | ||
Zdvih: | 53.6 mm | ||
Kompresní poměr: | 12.4:1 | ||
Počet válců: | 4 | ||
Počet ventilů: | 20 | ||
Počet rychlostních stupňů (manuál): | 6 | ||
⇓ Jízdní výkon motocyklu | |||
Točivý moment: | 106.6 Nm při 10500 otáčkách | ||
Výkon motoru: | 128.7 kW / 175.0 koní při 12500 otáčkách | ||
Max. rychlost: | 285 km/h | ||
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||
⇓ Pohonné hmoty, spotřeba paliva | |||
Druh paliva: | Natural 95 | ||
Objem nádrže: | 18.0 litrů | ||
Rezerva: | 3.4 litrů | ||
Spotřeba paliva: | 5.5 litrů na 100 kilometrů | ||
⇓ Ostatní vlastnosti a parametry | |||
Brzdy přední: | dvojité kotoučové | ||
Brzdy zadní: | kotoučové | ||
Průměr kotoučů u předních brzd: | 320 mm | ||
Průměr kotoučů u zadních brzd: | 220 mm | ||
Sériový rozměr pneu vpředu: | 120/70 - 17 | ||
Sériový rozměr pneu vzadu: | 190/50 - 17 |
Další informace: YZF-R1 zůstává dále synonymem síly, rychlosti a ovladatelnosti. Aby se skvělé stalo ještě lepším, provedli konstruktéři na motocyklu řadu změn. Tou nejzásadnější je zkrácení vodítek sacích ventilů o 5mm, čímž bylo dosaženo zvýšení účinnosti plnění motoru. Další vylepšení nastala v sacím a výfukovém systému, což v konečném důsledku přineslo zvýšení výkonu o 3k oproti modelu 2005 ( měřeno bez náporového sání). Dále byl upraven unášeč spojkových lamel pro zvýšení průtoku oleje k lamelám. Pracovalo se i na rámu. Ten je ve vybraných místech tenčí až o 1 mm, přepracovány byly úchyty motoru a kyvné vidlice, což se projevilo jednak v úspoře hmotnosti, ale hlavně ve zlepšení zpětné vazby od motocyklu směrem k jezdci. Prodloužena o 20 mm byla kyvná vidlice. Sledovaným cílem této změny bylo dostat o 1% více hmotnosti na přední kolo, zvýšení trakce zadního kola a zmenšení reakcí od řetězu. Nový je také spodní nosník přední vidlice s tříšroubovými objímkami a žluté vnější trubky vidlice s pozměněnou tuhostí.

